Aktualności

Padli ofiarą oszustów, myśleli, że pomagają znajomym i rodzinie

Ponad 3 tysiące złotych straciła 33-latka, która uwierzyła, że jej brat potrzebuje pomocy w opłaceniu rachunków. W rzeczywistości sprawca włamał się na jej konto na portalu społecznościowym, po czym podszywając się pod jej brata wysłał wiadomość z prośbą o pożyczkę. Pokrzywdzona przesłała oszustowi kody BLIK. Dokonała czterech transakcji na łączną kwotę ponad 3 tysięcy złotych. Tylko wczoraj policjanci odnotowali jeszcze dwa podobne oszustwa. Teraz wyjaśniamy okoliczności tych zdarzeń i apelujemy o rozwagę podczas transakcji internetowych.

Wczoraj do hrubieszowskiej komendy zgłosiła się 33 letnia mieszkanka gminy Trzeszczany pokrzywdzona działaniem oszustów. Z relacji wynikało, że otrzymała wiadomość za pomocą komunikatora internetowego. Była przekonana, że jest to informacja przesłana przez jej brata., który prosił o opłacenie rachunków. Kobieta postanowiła pomóc generując i przekazując kody BLIK. 33 latka wykonała 4 takiego rodzaju transakcje, łącznie na kwotę 3200 złotych. Niestety kobieta przed wykonaniem transakcji nie kontaktowała się telefonicznie z bratem. Była przekonana, że to właśnie z nim koresponduje. Dopiero kiedy się zorientowała, że padła ofiarą oszusta zgłosiła sprawę na Policję.

Drugie z oszustw było bardzo podobne do opisanego powyżej. Do 23 letniej mieszkanki gminy Uchanie odezwała się rzekoma bratowa i poprosiła o przelanie pieniędzy. W tym przypadku pokrzywdzona również wygenerowała kody Blik i wpłaciła pieniądze. Tym razem 23 latka straciła 920 złotych.

Trzecie z przyjętych w dniu wczorajszym przez policjantów oszustwo, to oszustwo przy zamówionej przez 45 letniej mieszkankę Hrubieszowa przesyłce. Kobieta zamówiła buty na stronie internetowej. Otrzymała obuwie niezgodne z zamówieniem oraz bardzo złej jakości. Próbowała złożyć reklamację towaru jednak do chwili obecnej bezskutecznie.

Obecnie ustalamy wszystkie okoliczności tych zdarzeń oraz apelujemy o rozwagę przy przekazywaniu kodów do transakcji internetowych oraz przy zakupach internetowych.

Przestrzegamy przed oszustami działającymi taką metodą. W przypadku otrzymania prośby o pożyczkę czy pomoc w opłaceniu rachunku nie należy działać pochopnie i w emocjach. Pamiętajmy, aby takie wiadomości weryfikować i przed dokonaniem transakcji upewnić się, czy jej nadawcą rzeczywiście jest nasz znajomy czy rodzina. Najlepiej jest zadzwonić do osoby, która rzekomo potrzebuje naszej pomocy.

aspirant sztabowy Edyta Krystkowiak

 

Powrót na górę strony